Monday, February 2, 2015

Velkommen!

Tak fordi du kigger med.

Denne blog kommer til at handle om min første have, og jeg håber at det jeg skriver her kan inspirere andre have-ejere, nye som erfarne.

Vi flyttede i hus i December 2013 til en have som var forsømt af de tidligere ejere. Siden da har vi fået lagt rullegræs; Kan ikke anbefale at lægge 200 kvm rullegræs ene mand på en glohed sommerdag, men det skulle altså bare være nu... Men flot blev det!

Der er kommet en fin pergola op med roser ved stolperne som venter ivrigt på at kravle. Det glæder jeg mig til at se. Vi lavede deres junglebuskads om til et fint rosenbed. Vi håber på at gøre bedet lidt tættere ved at tage stiklinger af samtlige roser så der står to eller tre sammen. Så skal det nok blive rigtig fint.
Roser er i det hele taget temaet, og vi har da også fået plantet to ved hver stolpe i udestuen. Tror vi samlet set har over 50 roser i haven allerede, og flere er på vej.

Blomsterkasser fik jeg også lavet et par stykker af. To af dem har fået plantet klematis og vedbend sammen. Det ser flot ud når de blomster, og det giver lidt hygge her i vintermånederne når der stadig er lidt grønt udenfor.

Et drivhus er det også blevet til. Dog nåede det ikke at blive færdig så når vejret bliver mildere skal der glas i, og lægges fliser. Det er sænket små 60 cm med en gågang i midten og opmurede højbede i siderne. Ambitiøst, men jeg tror det bliver rigtig godt når det er helt færdig.
Har planer om at undervande med den palletank der stadig står og samler støv (og blade) i carporten.

Kontoret på 1. salen er blevet indtaget af spirrekasser. Efter at have brugt en mindre formue i det lokale havecenter står den nu på planter af egen avl. Og mottoet er: hellere for mange end for få!

Men hvad kan man forvente af bloggen? Jeg håber på at kunne komme med nogle gode fif. Jeg er typen der bruger lang tid på at researche mine løsninger, og jeg deler gerne ud når jeg har fundet frem til noget smart.


No comments:

Post a Comment